Dijagnostika bolesti oka u psa i mačke

Oči u psa i mačke postaju sve češći uzrok odlaska vlasnika veterinaru sa svojim psom ili mačkom. Bolesti oka možemo podijeliti u razvojne i stečene. Stečene bolesti oka kao posljedica infakcijama najčešći su oftalmološki uzrok dolaska kućnog ljubimca kod veterinara. Infekcije mogu biti: virusne, bakterijske ili gljivične. Simptomi bolesti oka tada mogu varirati od blagih:  suzenje, svrbež, promjena boje dlake oko oka do težih: egzophtalmus, gnojni iscjetci,  žmirkanje, otečenje kapaka i dr.

Vrste oćnog pregleda

U sklopu dijagnostike Veterinarska bolnica radi slijedeće pretrage:

OFTLMOSKOPIJA
MJERENJE OČNOG TLAKA
PRETRAGA ROŽNICE FLUORESCINOM
BRIS ROŽNICE
DIJAGNOSTIKA GOBLET STANICA
DIJAGNOSTIKA MONONUKLEARNIH STANOICA
PRETRAGA PROHODNOSTI LAKRIMALNIH KANALA
PREGLED POZADINE OKA ( KRVARENJA, ABLACIJA RETINE )

kapak psa

Fizičke povrede oka

Bolesti oka mogu biti i posljedica mehaničkog oštečenja kao npr. razderotine kapaka, povrede rožnice, strana tijela, dislokacije leće i dr.

ektropion u psa

Bolesti oka

Bolesti oka mogu biti i posljedica genetskih predispozicijan kao npr. uvrnuće ili izvrnuće kapka, uraštavanje trepavice s nutarnje strane kapka, chery eye i dr.

distichiasis u shar pei

ektopične cilije

cherry eye

Cheery eye