Elektrokardiogram ( EKG )

radi na principu bilježenja električne aktivnosti srca u snimljenom periodu. Nakon snimanja potrebna je potrebna je detaljna analiza vektora i valova depolarizacije i repolarizacije kako što na daje važne podatke za detaljnu dijagnostiku srčanih oboljenja.

EKG  je najpreciznija metoda određivanja srčanog oboljenja a može se kombinirati i sa RTG i UZV pretragom srca.

Vlasnici vrlo rijetko pretpostavljaju da njihov pas ili mačka imaju problema sa srcem pa vrlo često dolaze poprilično kasno. Najčešće se dijagnoza postavlja tek kad simptomi postaju jako izraženi a samo oštećenje već uznapredovano.

Kardiologija u veterinarskoj medicini

je, za razliku od prije, napravila veliki iskorak. Danas postoji elektrokardiografski aparat koji je primijenjen za rad u veterinarskoj ambulanti pa selakše mogu ustanoviti bolesti srca u psa i mačke i na temelju toga utvrditi i odrediti pravilnu terapiju.

EKG danas i nekad

Ranije se nije razmišljalo da kućni ljubimac može imati promlem sa srcem. Razvojem brige o zdravlju psa ili mačke, sumnja da li je pas ili mačka bolestan radi srčanih tegoba, utvrđivalo se na osnovi jednog ili više simptoma: plavilo sluznica, promjena bila, tekućina u trbušnoj šupljini, kašalj, šlajm, povraćanje, padanje u nesvijest, bezvoljnost, teško disanje, nemir, otežano kretanje, oticanje nogu, povišena temperatura,  i drugo. Rentgenologija u veterinarskoj ambulanti, doprinjela je, i danas se koristi u dijagnosticiranju srčanih bolesti. Najsigurnija i najbolja dijagnostika srčanih oboljenja je na osnovi elektrokardiograma, kojim se danas može dijagnosticirati kod 745 bolesti srca u pasa.

Elektrokardiogram i način pretrage

je aparat pomoću kojeg se utvrđuju elektrofiziološke osnove srčanog mišića. Pretraga u psa ili mačke provodi se u veterinarskoj ambulanti. Prilikom pretrage, kućni ljubimac ne osjeća bol. Pretraga traje 15 do 30 minuta u koje vrijeme pas ili mačka moraju ležati. Da bi se dobio što bolji rezultat pretrage, kućni ljubimac mora biti miran tijekom snimanja.

Večinom pas ili mačka imaju najveće povjerenje u svog vlasnika. Radi toga, kućni ljubimac će biti opušteniji i miriji tijekom snimanja uz prisustvo vlasnika. Kod takvog psa ili mačke, nije potrebna narkoza (sedacija) kod takvih životinja pa u našoj veterinarskoj ambulanti najradije tako i radimo.

Ponekad, grubim nastupom, lošim iskustvom psa ili mačke, zooetički nepripremljenog pacijenta u veterinarskoj ambulanti, tada i neovisno o prisustvu vlasnika i dobrog snimanja, pas ili mačka davati će loše dijagnostičke rezultate a o tome ovisi svrsishodna vrsta terapije.

Nasljedne i stečene srčane bolesti

Bolesti srca mogu biti uzrokovane nasljednim bolestima psa i, ili sticanjem tijekom života. Za život psa je jednako važno i jedno i drugo, no ućestalije su bolesti koje nastaju tijekom života. Razlog tome je što mnoge bolesti utječu na srce, pogotovo ukoliko se radi o bolestima koje traju već duže vrijeme.

Osim organskih bolesti, pas može imati bolesno srce i radi parazita. Paraziti će mehanički onemogućiti rad srca no ova bolest nije značajna samo za psa nego i za vlasnika. Radi se o vrsti parazita koji se s psa može prenjeti na vlasnika pa se bolest srca s psa prenosi na vlasnika.

Učestale srčane bolesti

Nekoliko učestalijih bolesti srca uzrokovanih raznih oboljenja koja smo dijagnosticirali u veterinarskoj ambulanti kardiologije:

–          kronične bolesti pluća

–          upala bronha

–          upala pluća

–          bolest dušnika

–          embolija pluća

–          amiloidoza bubrega

–          hemangiosarkom

–          oštećenje cirkulacije organizma

–          debljina

–          eklampsija lažne laktacije kuja

–          upala gušteraće

–          infekcija

–          anemije

–          središnjeg živčanog sustava

Genetska srčana oboljenja

Nekoliko učestalijih bolesti srca vezano na primarna (genetska) miokardska oboljenja koja smo dijagnosticirali u veterinarskoj ambulanti kardiologije:

–          suženje aorte

–          ductus arteriosus persistens

–          greške provodljivosti vezane uz neke vrste (bigl)

Ostala srčana oboljenja

Nekoliko učestalijih drugih bolesti srca koje smo dijagnosticirali u veterinarskoj ambulanti kardiologije:

–          oštećenje Tawara krak

–          koronarna skleroza

–          dilatativna kardiomiopatija

–          nakon uzimanja krvi iz srca

–          upala zalistaka

–          tumori

–          trauma

–          fibroze osrčja

–          srčani infarkt

–          posljedica terapije različitih tumora

–          oštećenje cirkulacije srca

Lječenje srčanih oboljenja

Veterinarska ambulanta će na osnovi uzroka i nalaza EKG-a odrediti liječenje. Ukoliko se radi o bolestima koje su uzrokovale srčane probleme, liječit će se i radi bolest zbog kojeg je došlo do bolesnog srca ali istovremeno će se može olakšati i srcu u njegovom radu. Kućni ljubimac će takvim načinom liječenja lakše prebroditi bolest ali i održat si zdravlje srca i nakon, izliječene primarne bolesti, npr. bolesti bubrega, jetre, anemije i drugo.

Pas može imati srčane probleme vezane na različite vanjske uzroke kao npr. bolesti središnjeg živčanog sustava, neadekvatna ishrana i drugo. U takvim slučajevima, liječenje se provodi ali, bez specifičnih lijekova za srce.

Kućni ljubimac koji boluje od dužetrajnijih srčanih bolesti bilo da su nastale nakon prebolijelih drugih bolesti, bilo da se to radi o starijoj životinji, veterinarska ambulanta će odrediti specifičnu vrstu terapija u vidu tableta i vrstu ishrane.