Loading Now

Kardiologija

Bolesti srca u psa i mačke najčešće kreću u dobi od oko 7 godina

Kardiologija je grana medicine koja se bavi dijagnozom, liječenjem i prevencijom bolesti srca i krvnih žila. Kardiolozi se specijaliziraju za razumijevanje srčanih problema, kao što su srčani udari, aritmije, bolesti srčanih zalistaka, srčane mane i srčana insuficijencija. Oni koriste različite dijagnostičke alate poput EKG-a, ehokardiografije, koronarne angiografije i raznih testova krvi kako bi procijenili funkciju srca i krvnih žila. Također pružaju savjete o načinu života i terapiju lijekovima kako bi pomogli pacijentima u održavanju zdravog srca.

SNIMANJE EKG-om
Elektrokardiogram je aparat pomoću kojeg se utvrđuju elektrofiziološke osnove srčanog mišića. Pretraga u psa ili mačke provodi se u veterinarskoj ambulanti. Prilikom pretrage, kućni ljubimac ne osjeća bol. Pretraga traje 15 do 30 minuta u koje vrijeme pas ili mačka moraju ležati. Da bi se dobio što bolji rezultat pretrage, kućni ljubimac mora biti miran tijekom snimanja.

Danas postoji elektrokardiografski aparat koji je primijenjen za rad u veterinarskoj ambulanti pa se bolesti srca kod psa i mačke mogu utvrditi i odrediti pravilnu terapiju.

Većinom pas ili mačka imaju najveće povjerenje u svog vlasnika. Radi toga, kućni ljubimac će biti opušteniji i mirniji tijekom snimanja uz prisustvo vlasnika.

BOLESTI SRCA
Bolesti srca mogu biti uzrokovane nasljednim bolestima psa i, ili stjecanjem tijekom života. Za život psa je jednako važno i jedno i drugo, no učestalije su bolesti koje nastaju tijekom života. Razlog tome je što mnoge bolesti utječu na srce, pogotovo ukoliko se radi o bolestima koje traju već duže vrijeme.

SRČANI PARAZITI
Osim organskih bolesti, pas može imati bolesno srce i radi parazita. Paraziti će mehanički onemogućiti rad srca no ova bolest nije značajna samo za psa nego i za vlasnika. Radi se o vrsti parazita koji se s psa može prenijeti na vlasnika pa se bolest srca s psa prenosi na vlasnika.

NASLJEDNE I STEČENE SRČANE BOLESTI

Nekoliko bolesti srca uzrokovano raznim oboljenjima koja smo dijagnosticirali u veterinarskoj ambulanti kardiologije:

– kronične bolesti pluća
– upala bronha
– upala pluća
bolest dušnika
– embolija pluća
– amiloidoza bubrega
– hemangiosarkom
– oštećenje cirkulacije organizma
– debljina
– eklampsija lažne laktacije kuja
– upala gušterače
– infekcija
– anemija
– središnjeg živčanog sustava

GENETSKE SRČANE BOLESTI
Neke srčane genetske bolesti koje smo dijagnosticirali u veterinarskoj ambulanti kardiologije:
– suženje aorte
– ductus arteriosus persistens
– greške provodljivosti vezane uz neke vrste (bigl)

UČESTALE SRČANE BOLESTI KOD PASA I MAČAKA
Ostale učestalije bolesti srca koje smo dijagnosticirali u veterinarskoj ambulanti kardiologije:
– oštećenje Tawara krak
koronarna skleroza
– dilatativna kardiomiopatija
– problem nakon uzimanja krvi iz srca
upala zalistaka
– tumori
-trauma
– fibroza osrčja
– srčani infarkt
– posljedica terapije različitih tumora
– oštećenje cirkulacije srca

LIJEČENJE SRČANIH BOLESTI KOD PASA I MAČAKA
Veterinarska ambulanta će na osnovi uzroka i nalaza EKG-a odrediti liječenje. Ukoliko se radi o bolestima koje su uzrokovale srčane probleme, liječiti će se i bolest zbog kojeg je došlo do bolesnog srca, ali istovremeno se može olakšati i srcu u njegovom radu. Kućni ljubimac će takvim načinom liječenja lakše prebroditi bolest, ali i održati zdravo srce nakon izliječene primarne bolesti, npr. bolesti bubrega, jetre, anemije i drugo.

Pas može imati srčane probleme vezane na različite vanjske uzroke kao npr. bolesti središnjeg živčanog sustava, neadekvatna ishrana i drugo. U takvim slučajevima, liječenje se provodi ali bez specifičnih lijekova za srce.

Kućni ljubimac koji duže boluje od srčanih bolesti, bilo da su nastale nakon preboljenih drugih bolesti, ili da se  radi o starijoj životinji, veterinarska ambulanta će odrediti specifičnu vrstu terapije u vidu tableta i pravilnom ishranom.